19 Şubat 2012 Pazar

'tutarlılık ve tutarsızlık'

Herkesin fikir birliğine vardığı bir akşam, kayıp bir akşamdır. Albert Einstein

Bir eser huzurunda 'Yol' alalım da güzel gelir.

Bu yazıda bir kaç farklı insanlık hallerinden bahsedip kaçıcam. 
Şimdi değineceğim konu ise 'tutarlılık ve tutarsızlık' arasındaki ince çizgi.

Hem yeni tanıştığımızdan ötürü belirtmem gereken şöyle bir durum var ki; 
ben her zaman yazı yazmanın ve kişinin birine bir şey anlatma isteğini hep eksik bulmuşumdur. 
Kanımca, yazar zaten yazabildiği kadar değil, yazamadıklarını düşündürebildiği kadar vardır. 
Bu da tekdüze düşünenlerin yapabileceği bir zihin kıvrımı değildir.
Bir film izlersiniz, filmin bir ana teması vardır ve yönetmen, yapımcı size bir şey anlatmaya çalışır.
( Bunu uygulamayan üstatlarda var tabi. Fakat burası bir sinekritik mekanı olmadığı için girmiyorum konuya.) Üzerinde durduğum olgu şudur ki canım kardeşim, ben size bir şey anlatamam, sadece düşündürttürebilirim. Benim anlatttığımın yanlışlıkları kesinlikle vardır ve ben bu vebali boynumda taşımam. 
Sekilecek taşlar vericem dereden geçerken sıçranabilecek, siz de geçerken ne düşünürseniz O'dur isteğim.


'Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Albert Einstein'.

Tutarlılık ve tutarsızlık arasındaki ince çizgiden bahsedebilmek için kelime oyunlarına girmeyeceğim. Kelimeler yokturlar da zaten. Sonra konuşuruz bunu. Örnekleyeceğim canım kardeşim.
İki şiir sunacağım zihinlerinize.
Buyrun lütfen,

İman bir hazine, iblis bir hırsız, akıl ise hazinedardır.
Hazinedar giderse hırsız hazineyi çalar.  Hacı Bektaş Veli

ve

Yaşamanın sırlarını bileydin
Ölümün sırlarını da çözerdin;
Bugün aklın var, bir şey bildiğin yok:
Yarın, akılsız, neyi bileceksin?

İçin temiz olmadıksan sonra
Hacı hoca olmuşsun, kaç para!
Hırka, tespih, post, seccade güzel;
Ama Tanrı kanar mı bunlara?
Ömer Hayyam

Bunların tutarsızlık belirten konular olduğunu düşünenler varsa da onlara şunu sunarım.


Unutmadan,

Herkesin fikir birliğine vardığı bir akşam, kayıp bir akşamdır.Albert Einstein

Kızılçullu 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eyüp kardeşim ve yürek sızısı

Uzun zamandır blogumda yazmıyorum. Ne düzenlemesine, ne imlasına ne de tasarımlarına dikkat ettiğim bir yazı olacak bu. Beni çok etkileyen ...