26 Mart 2012 Pazartesi

DESTİNA Hakkında

Başlayalım bakalım.
Destina hakkında.


Bir çiçek baksam ya da bir hayvan,
Kısmettir bir at alsam.
Ne bileyim belkide çocuğumun ismi olur.
Hayalimin aşk ismi: DESTİNA
3 saattir çevirip dinlediğim zamanlar çokçadır.
Üzerine fazla yorum yapmayacağım. 
Daha öncesinde üzerinde küçük bir araştırmam oldu. 
Onu paylaşayım istiyorum.

DESTİNA

Dün gece sen uyurken
İsmini fısıldadım
Ve hayvanların korkunç
Öykülerini anlattım

Dün gece sen uyurken
Çiçeklere su verdim
Ve insanların korkunç
Öykülerini anlattım onlara

Dün gece sen uyurken
Yüreğim bir yıldız gibi bağlandı sana
İşte bu yüzden sırf bu yüzden
Yeni bir isim verdim sana

DESTİNA

Sen öyle umarsız uyusan da bir köşede
İşte bu yüzden sırf bu yüzden
Yaşamdan çok ölüme yakın olduğun için
Seni bu denli yıktıkları için DESTİNA

Yaşamımın gizini vereceğim sana

şair: lale müldür

1) 1. Alaeddin keykubatın alanya(kolonoros) fethinden sonra kir fardın bağışlanmak amaçlı kendine eş olarak yolladığı hunat hatun(hunad mahperi hatun)un ilk adı prenses Destinadır. Zeki, çalışkan, dindar, kültürlü, cömert ve hayırsever bir kişi olarak kendisine bilge, büyük manasına gelen huand (hunat); eğitime ve öğretime yaptığı katkılardan dolayı da, ay parçası, etrafına nur ve güzellik saçan manasında mahperi ismi verilmiştir.
kaynak : http://tr.wikipedia.org/wiki/Hunat_Hatun

2) nar çiçeği.

3) farsça kökenli kadın ismi. dest farsça el demek olduğundan destina ele takılan ziynet eşyası, bilezik anlamına gelir.

4) su perisi.

5) "kader" anlamına gelen İtalyanca kelimedir. 
Bunlar da diğer güzel icralar:


Gözlerini kapatarak dinleyen her insan, biraz düşünür.
Diye düşünürüm hep.
Bugünlük böylesi oldu.
Hadi eyvallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Eyüp kardeşim ve yürek sızısı

Uzun zamandır blogumda yazmıyorum. Ne düzenlemesine, ne imlasına ne de tasarımlarına dikkat ettiğim bir yazı olacak bu. Beni çok etkileyen ...